Anderen over Igor Bogaert

"met name de solo's van ... bas Igor Bogaert klonken erg mooi en muzikaal" (Messiah van Handel, Eindhovens Dagblad 10-12-2002)

"De solisten... en de bas Igor Bogaert voorop, zingen vol overgave en weten de lieflijke melancholie, maar ook de soms fel oplaaiende dramatiek van het werk optimaal weer te geven" (Stabat Mater van Haydn, De Gelderlander 14-4-2003)

"... de bariton Igor Bogaert... zijn timbre, articulatie en inlevingsvermogen waren indrukwekken mooi en integer..." (Dettinger Te Deum van Handel, Leids Dagblad 23-5-2003)

“Bogaert… weet zijn publiek met charmant spel en humor voor zich te winnen. Hij bezit een prachtige stem, met genoeg flexibiliteit voor de meest uiteenlopende rollen” (Operaconcert, Noord Hollands Dagblad 7-3-2005)

“Igor Bogaert…zette een overtuigende profeet neer. Met zijn imponerende basgeluid vertolkte hij de geplaagde, twijfelende en volhoudende Godsgezant” (Elias van Mendelssohn, IJmuider Courant 17-10-2005)

“…haar devote echgenoot Procolo werd heerlijk omhooggevallen gespeeld door Igor Bogaert…” (Viva la Mamma van Donizetti, Trouw 14-10-2005)

“ Igor Bogaert, die alle bas-aria’s en de kleine rollen, zoals Judas en Pilatus voor zijn rekening nam, was ronduit indrukwekkend. Hij was woord voor woord te verstaan en hij bleek door een gepassioneerde benadering in staat de luisteraars de wereld van alledag te doen vergeten.” (Mattheus Passion van Bach, IJmuider Courant 11-3-2005)